Strategii de prevenție

Atunci când ai ca obiectiv reorganizarea şi echilibrarea afacerii tale în afara procedurii judiciare a insolvenţei, practic îţi asumi rezultatul negocierii termenilor şi condiţiilor planului de redresare. Probabil ai conturat un set de măsuri, ai previzionat efectele lor şi poţi prezenta creditorilor un plan închegat de redresare a afacerii şi un program de plată a datoriilor acumulate până acum. Însă, când ai început să abordezi creditorii, ai observat că, din varii motive ce implică uneori chiar şi credibilitatea ta, creditorii consideră că sunt supuşi unui efort nejustificat şi nu sunt de acord cu măsurile tale. Acest lucru se întâmplă mai ales atunci când măsurile implică ştergerea integrală sau parţială de datorii şi/sau eşalonarea pe o perioadă mai lungă a acestora. În plus, constaţi că unii dintre creditori, cum sunt instituţiile bugetare şi cele financiare, prin normele lor interne, nu au posibilitatea să ofere concesii şi compromisuri în afara unei proceduri judiciare, indiferent de logica, coerenţa şi justeţea măsurilor de redresare pe care le propui.

Aşadar, în interesul rezolvării situaţiei în care, temporar, se află compania ta, intervenţia noastră încă din debutul negocierilor aduce cel puţin două mari beneficii: canalizeză discuţiile către obiective concrete, tangibile şi echilibrate din punct de vedere al intereselor părţilor şi, respectiv, favorizează comunicarea şi mediază conflictele în beneficiul argumentelor şi soluţiilor comune, pe baza cărora să fie construit planul de redresare.

Apoi, dacă planul de redresare este aprobat de creditori şi pus în practică sub supravegherea noastră, efectul măsurilor de redresare va fi amplificat prin suplimentarea capitalului de lucru disponibil afacerii tale, acest lucru fiind posibil în condiţiile eşalonării plăţii datoriilor şi suspendării executărilor silite individuale împotriva patrimoniului companiei.

Mecanismele de prevenţie concepute pentru rezolvarea prin negociere, cu constrângeri rezonabile pentru toate părţile implicate, sunt reglementate de Legea nr.85/2014 de la art.10 la art.37 şi se numesc „Mandatul ad-hoc” şi „Concordatul preventiv”. Pentru iniţierea şi derularea ambelor proceduri este necesară implicarea unui practician în insolvenţă. Ai nevoie de sprijin, contactează-ne.

Programează o întâlnire
Ghid de diagnoză